Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Sunovrat opozicije, pravo na pobunu i (ne)legitimitet naprednjačkog režima

Komentari (61) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 19 april 2017 11:20
Zoran Đorđević
Jasno je da bi se bez „vođe“ ovaj svojevrsni naprednjački politikantski zbeg rasuo i istopio kao lanjski sneg. Zato je za njih od presudne važnosti da zadrže predstavu o neranjivosti i stalnoj pobedničkoj euforiji. Njih jedinopolitička i vlastodržačka moć,koja podrazumeva zaposedanje najunosnijih sinekura u javnim preduzećima, ustanovama i državnim organima, drži u čvrstom zagrljaju.
Gospodar stvara sluge, a sluge održavaju gospodara na vlasti.
Ovu misao sam davno pročitao kod Antonija Isakovića, u jednom njegovom članku o Brozu. Važi i u ovom slučaju. I u svim drugim.
Preporuke:
53
3
2 sreda, 19 april 2017 11:38
Srki
Srbija je po mojoj proceni, dogurala do toga da je oko 80% do cak 90% opozicije kupljeno od strane vlasti ili da je 80% do 90% ako hocete lazna opozicija kojoj je uloga da da legitimitet nelegitimno biranim vlastima, uz mnogobrojne prevare,falsifikovanja i medijsko silovanje.Vlast obilato koristi obavestajne sluzbe da ubaci u uopoziciju ljude kriminalne proslosti, koji se lako ucenjuju ili potkupljuju.Ja ne vidim drugo resenje za ovo,nego pobunu gradjana ili dela vojske(onog postenog,neucenjenog) i da nakon uspesne revolucije bude strasnih kazni za siledzije naroda i njihove saucesnike.Kazne bi trebale da budu prinudni rad u trajanju 20 do 40 godina. Za sudije, politicare, privrednike i obavestajce koji su pomagali da se ovakav rezim odrzi.Barem hiljadu ljudi bi trebalo da dobije ove kazne.Poruka mora da bude silovita i jasna kako Srbiju vise ne bi drzali svetski vladari iz senke u saki preko domacih izdajnika i kupljenih poslusnika.
Preporuke:
52
2
3 sreda, 19 april 2017 12:20
Nebojša
za Vuka Jeremića,koji spada u najveće gubitnike ovih izbora.

Sve vreme sam govorio da je "beli" delo AV i mentora,da se sve izvrgne ruglu.Nije on oteo ni jedan jedini glas AV još manje Saš JI. za koga su glasali drugosrbijanci i srbomrsci.Nego je svojom morbidnošću ubedio trezvene Srbe da je ovo sve farsa i odvratio ih od glasanja.
Jadna je DS ako nema svog kandidata nego uzima neutralca
A jadan je Saša J kao osoba i zaštitnik građana, ako nije neutralan,nego je zapravo žut,a jeste žut. Znači, jadan je i on i DS.
Jedini način da opozicija oživi,
polako, nemojte pasti u nesvest,prvo razmislite
bila je da se Toma kandidovao.
Polako, rekoh!
Jer, za Vučića bi i dalje glasali zaposleni u državnim službama i njine familije,kao i srbomrzni preletači iz DS,G17,LDP i sl,ali bi Toma odvukao nacionalno svesne bivše radikale koje boli ova izdaja Srbije od strane AV.
Preporuke:
26
28
4 sreda, 19 april 2017 12:21
dragan
Sjajan komentar
Preporuke:
11
9
5 sreda, 19 april 2017 14:00
robokap
Gospodine Vučiniću pametnim i obrazovanim ljudima ovo o čemu vi danas pišete bilo je jasno već 1990 kada se formirao---uz ""MALU POMOĆ UDBE"-višepartijski sistem.Izbor pojedinca je bio da UKLONI ili POKLONI tj.da pokupi PINKLE i ode u beli svet ili u UNUTRAŠNjI EGZIL: OSTALI koji su prihvatili da se uhvate u kolo VIŠEPARTIZMA još nisu shvatili da su OVCE za ŠIŠANjE:
Preporuke:
20
7
6 sreda, 19 april 2017 14:05
penzioner Cviko
Sunovrat opozicije je ustvari sunovrat građana koji su ranije glasalli za opoziciju i tim činom, doveli je na vlast. Opozcija je izdala građane, nije ostvarila ono što je obećavala i pala je sa vlasti. U ovom slučaju istorija će se ponoviti ali sa SNS-om. Građani u Srbiji, trebaju nekoliko puta da glasaju za propast, da bi se uverili da je propast vaistinu propast. Onu narodnu "pametnom je i jedna dosta", mnogi građani ne razumeju ili ni ne znaju da ona postoji. Šta nam preostaje? Da budemo strpljivi. A do tada ko živ ...
Preporuke:
28
4
7 sreda, 19 april 2017 15:31
ZEMUNAC
U SELU GUGLEVCU,pored Leskovca,SNS sa gdinom Vucicem osvojio je 76,4 posto glasoca!OD 203 BIRACA,91 GLASAO JE ZA SNS,i Velikog Vodju!A na sajtu B92 objavljena je njegova slika,okruzenog nekim devojcicama,botovima sa orgazmickim opsmehom na licu!To je i DOKAZ ko ga bira,POLUPISMENI i polugladni indoktrinirani seljaci po provinciji,gde su ubedili ili cak i POTPLATILI ljude za taj izbor!DA o tom GLOGOVCU,koji je uz SNS napravimo reporatazu,videli bi svi da cak nemaju ni klozete na ulasku u ZLATNO DOBA!A PROTESTE,sa studentima,svesnim i obrazovanim gradjanima ISMEVA i negira!ZA novog premijera imamo izbor izmedju laznog doktora SLINE,salonskog levicara gdina Dacica istaknutog u saradnji sa Misom bananom i gej MINISTARKU,obucenu u SAD da uradi domaci zadatak za MMF!PA zar ce oni da nas uvedu u zlatno doba I KO JE VELIKI VODJA,da SAM bira ko ce da vodi SRBIJU?Nastavimo sa protestima!NE SME da upotrebi SILU,jer ce ga i vojska i policija NAPUSTITI,jer su polugladni!ON MORA DA ODE!
Preporuke:
40
4
8 sreda, 19 april 2017 15:42
Ljubodrag
Saša Janković je pola Tadić i pola Vučić, samo podmukliji od obojice.

Među mladima koji šetaju ima i naivnih i sebičnih i iskrenih. Ale one muške mlade face koje skandiraju i urlaju su, kladio bih se, plaćene, kao navijačke rulje i „otporaši” zna se kada. A ko ih plaća 10 evra dnevno? Pa razmislite...

Demonstracije su počele sa fokusom protiv Vučića i za Jankovića. Kad to nije upalilo, počelo se odjednom sa glađu, izrabljivanjem i socijalnim i ekonomskim problemima radnika itd. Pa ako to brine te „mlade” zašto nisu glasali za Obradovića ili bar za Popovića?

A kao što neko reče. Janković je žut kao žumance.Biće užas ako on ispliva kao pobednik ovih demonstracija.
Preporuke:
41
26
9 sreda, 19 april 2017 16:18
baki
sramota je da ozbiljan sajt objavi tekst u kome treba da se tumaci kontekst. neko treba i redakcijom da se bavi!
Preporuke:
7
17
10 sreda, 19 april 2017 16:20
Spiridon
@ Nebojša

Aha znači što reče besmrtni Ilija Čvorović ništa nije onako kako na prvi pogled izgleda. Vidiš ti to, za Belog glasalo 330000 ljudi odnosno skoro pa 10% svih glasova ali je on tu bio samo da bi odvratio pošten svet od glasanja. Izlaznost već deceniju standardnih 55-56% a opet imaju ti neki misteriozni neizašli glasači koji su hteli i srcem i dušom da izađu na izbore, spremili ljudi i šta će da obuku i da obuju i specijalnu olovku u džep stavili, kad ono pojavi se Beli i oni se toliko zgroze da im sve presedne u momentu i oni kažu samima sebi: Ne, ja na ove izbore zbog tog Belog iz principa neću da izađem...!?
Preporuke:
23
14
11 sreda, 19 april 2017 16:26
Spiridon
@ Ljubodrag

Ma šta to pričaš Ljubo pobratime mili, ma je l' moguće da je to sve tako... Znači ideš ti tako ulicom kad imaš šta i da vidiš, tu u nekom haustoru stoje neki mladi momci a neka dvojica svakom po deset evrića tutkaju u šaku i kažu im: Danas na onim demonstracijama ima da budete u prvim redovima i ima da vičete ove parole, evo ponećete i ovo transparente gde smo vam napisali šta treba, ajde sad na posao zaradite te pare što ste ih dobili, ako se pokažete biće para i sutra...
Preporuke:
26
13
12 sreda, 19 april 2017 19:10
svest o sebi
Ona je više zbir organizacija i klijentelističkih klika, koje naokupu drži politička moć koju demonstrira naprednjački vođa


Ovo je propala Srbija koja ne razlikuje dobro od lošeg, TV sliku od stvarnosti, apsolutizam i manipulaciju od demokratije i istine. Naprednjački vođa je brutalni manipulator koji je ovladao tehnikama osvajanja vlasti u Srbiji. U politici je dugo i poznaje sistem i ljude - trulo i jedno i drugo, pa je jedino bitno kako da zavara građane da sve ostane tako. Zato se obraća najneobrazovanijem, najsiromašnijem i najnepoštenijem sloju građana - većini, i, naravno, krade na izborima tehnikama koje odlično poznaje i sastavni su deo sistema, države.

Ovde treba menjati, dakle - sve. Što je jako teško, jer nema ko. Ipak, samo vreme nosi promenu, pa mršava nada uvek postoji.
Preporuke:
17
4
13 sreda, 19 april 2017 19:26
Ognjeslav Kostović
Zahvaljujući NSPM pročitao sam dosta članaka gospodina Vučinića. Sve su to bile analize različitog zahvata u dubinu i širinu, i iznad svega vrlo korisne. Ovo je prvi članak na koji imama bitnu primedbu. Ovo je uglavnom agitacija za Sašu Jankovića, a vrlo malo analiza.
Preporuke:
16
10
14 sreda, 19 april 2017 19:39
Nebojša Spiridonu
Pa kada se dotični naslika kao Isus na Tajnoj večeri, pametnom dovoljno.
A ti što glasaše za njega, nije ti poznato koliko ima ateista kod nas? I totalno neodgovornih. Šta misliš o profilu njegovih glasača?
Preporuke:
14
4
15 sreda, 19 april 2017 20:06
Botovi i demonstranti
Botovi sede u toplom, sendvič i hiljadarka a protestanti kisnu za 10 evra. Pa zaključi.
Preporuke:
18
8
16 sreda, 19 april 2017 22:29
cccc
Poitička koalcija koja ima 57 ili 58 % izborne podrške naroda je legitimna, legitimet joj je dao narod.
Preporuke:
3
18
17 sreda, 19 april 2017 23:18
ZEMUNAC
SAMO ISPRAVKA,u mom komentaru,u GUGLEVCU , VUCIC dobio 191 GLAS,a ne 91,NISAM dobro napisao!A voleo bih da se na vasem sajtu napise reportaza o izborima u tom selu i o pravim MOTIVIMA,zbog kojih su mestani glasali za VELIKOG Vodju!Tu nije sigurno REC o dobrom zivotu,niti NEKOM prosperitetu!NI ONI SAMI ne bi znali DA ODGOVORE zbog cega su za njega glasali,ako nisu potkupljeni na neki nacin,ili bar dobro indiktrinirani od botova SNS!A takvi POLUPISMENI I GLUPI su ga I IZABRALI!TREBA odrzati proteste,CAR JE GO!NEMA nacina da ih zaustavi SILOM!A VREME radi za nas!OSLOBODIMO SRBIJU!DOLE MARIONETSKA VLADA!VUCIC MORA DA ODE,i da diktaturu zameni pravna drzava!NE treba stati sa protestima,dok ne resi aferu SAVAMALA!A ZAHTEV JE nezavisna komisija ,a da i on sedne na POLIGRAF!Dosta je bilo OVIH MANIPULACIJA!
Preporuke:
11
3
18 četvrtak, 20 april 2017 00:35
el srbinjo i šire
ako je janković alternativa vučićevom naprdnjačkom režimu, onda možemo kolektivno da se samoubijemo. taj bi nam, da se njega pita, natovario na vrat genocid i ratnu odštetu. janković deluje kao slepi putnik u "žutoj podmornici",ali nema nikakve razlike između njega i, recimo, čede jovanovića. ista im je kvazigrađanska patetika, ista haška rezonovanja, isti gazda. razlika je samo u tome što je čeda ostao bez m...,a janković ih još uvek ima.
Preporuke:
31
6
19 četvrtak, 20 april 2017 00:50
el srbinjo
a ovi što podršku vučiću pripisuju isključivo neprosvećenoj većini nisu u pravu. vučić dobiva podršku iz svih slojeva društva.
Preporuke:
15
3
20 četvrtak, 20 april 2017 08:15
Spiridon
@ Nebojša

Lično znam deset ljudi koji glasali Belog a nagradno pitanje je da li bi izašli da nije bilo njega. Prestanite da ceo svet gledate kroz svoje oči, ima i drugačijih ljudi od vas a da nisu nikakvi drugosrbijanci i izdajnici. Dakle tih deset ljudi su potpuno normalni i sasvim obični, ogromnom većinom fakultetski obrazovani, ljudi koji imaju svoje porodice, decu i sve probleme koje može da ima čovek u ovoj bednoj i musavoj zemlji sa poluludim vođom. Neće da glasaju Jankovića jer ga je podržala DS i ostala bulumenta a njima je muka cele te priče i svih njihovih lagarija, pre bi se ubili nego da glasaju Vučića o Šešelju da i ne pričamo, Jeremića nisu glasali jer za njih je i on u neku ruku deo Tadićevog režima ( što su svi zaboravili objašnjavajući loš rezultat ) a Boško Obradović im je hevi i ne nalaze se u onome što on nudi. Prema tome za Belog su glasali ljudi razočarani partokratskim sistemom kojima je muka od svih njih. To sa Isusom je inače strogo napravljeno kao zezanje Vučića...
Preporuke:
18
6
21 četvrtak, 20 april 2017 10:12
Bora
U cemu je "stos"kod velike podrske AV,pre svega u inostranstvu?Ili,kako uspeva da dobija podrsku i Rusije i EU?
Podrska Rusije ide zbog odbacivanja da im uvede sankcije i zbog politike neutralnosti, ne ulaska u NATO, zasto mu ne bi dali podrsku?Iz EU podrska dolazi,pre svih,od onoh koji su za saradnju sa R.F.(Sreder) i oni koji podrzavaju stav AV za put u EU(bez alternative) potpisivanjem sporazuma sa Pristinom i NATO-savezom(Nemacka i SAD).
Sve ovo na planu spoljasnje politike odrazava se i na unutrasnjem planu.Preuzevsi(kleptomanski) dobrim delom politiku DS, SRS i Liberalne partije marginalizovao je njihov opozicioni
uticaj a sebi obezbedio njihovu podrsku.Tako se stice utisak da deo opozicija vise ne postoji.Jedine koje nije uspeo da kleptomanski "zahvati" su mladi i oni koji smatraju da se takva politika ne vodi zbog interesa drzave Srbije nego zbog odrzavanja na vlasti sebe i jednog stetnog rezima za Srbiju!
Preporuke:
12
0
22 četvrtak, 20 april 2017 10:50
Dragan, Katun
O izuzecima kasnije.
Pozicija/opozicija?
Intimno, kad u sebi razmišljamo, većini nas, je isti .....!
Pod uslovom da nismo "naloženi" materijalnim iskušenjima, već prevashodno zabrinuti o katastrofalnoj Nacionalnoj i ekonomskoj Zloj nameri ovih post listopadnih/a i pre, protuva.
Nisam glasao za Boška, dok su bili pokret više sam mu verovao, a čini mi se da su bili uverljiviji.
Glasao sam za "belog", zasenile su me nogavice "uvučene" u bele vunene čarape, to je odgovor Srbske mladeži, više od reči, sinteza, političkih prazilukovića-kokošara.
Ateista nisam, tvrđi sam od ovih nosilaca raznih prstena. Kakvi ljudi? To je tek veliko......, neoprostivo.
_________
Izuzetaka ima i zato sam Ovde, što ne znači da moramo isto da "vidimo", al i "tu negde" nije malo.

p.s. pišem iz kraja gde preko 65% "mojih" glasa permanentno za vlast! Ne bi me iznenadili da glasaju i za Crnog arapina-potomka onog kog je Jovan Kursula posekao u Sastavcima 1810. godine, kad nam Rusi "nisu" pomogli!
Preporuke:
8
2
23 četvrtak, 20 april 2017 12:24
dragan
Vuk Jeremic je najveci gubitnik izbora slazem se a evo i razloga. Prolaze nedelje od izbora, desili su se protesti studenata a Vuk Jeremic cuti. Prosle su nedelje od izbora, Jankovic je najavio osnivanje stranke a Vuk Jeremic cuti. Prosle su nedelje od izbora, njegovi momci i devojke iz drugog kruga su na protestima a Vuk Jeremic cuti. Dugo je bio u inostranstvu, to nije greh, ali ga je javnost u velikoj meri zaboravila. Dosao je bljesnuo kao zvezda u izboroj kampanji i sada cuti. Tako se ne vodi politika, osnuj stranku, oglasavj se pisi saopstenja, izadji na ulicu. Nemoj cutati i cekati novu kampanju da bi te se ljudi setili. Ne politika se vodi svakog dana, u njoj si ili nisi u njoj. Svim srcem. Losi rezultati izbora, koliko ih je puta Vucic imao pa nije odustajao? Seselj ne odustaje i sada. Ako je nesto razlog loseg rezultata onda je to ovo.
Preporuke:
12
4
24 četvrtak, 20 april 2017 12:28
Vladan Nenadić
@ Spiridon


Dakle tih deset ljudi su potpuno normalni i sasvim obični, ogromnom većinom fakultetski obrazovani, ljudi koji imaju svoje porodice, decu i sve probleme koje može da ima čovek u ovoj bednoj i musavoj zemlji sa poluludim vođom.


Dakle, nisu hteli da glasaju za Jankovića, Šešelja, Jeremića ili Obradovića, svako iz razloga koje ste naveli (mada mi ono hevi, za Obradovića nije baš najjasnije), već su glasali za onoga koji se ponašao kao komedijaš i klovn.

Zašto nisu ostali kod kuće, na primer, ako im niko ne valja? Ili, zašto nisu glasali za Aleksandra Popovića? Zar on nije normalan, običan, fakultetski obrazovan i po svemu što se o njemu zna, veoma pristojan i pošten čovek.

Ne, oni su odabrali da se sprdaju (fakultetski obrazovani !!). Toliko o odgovornosti za sudbinu države i naroda.
Preporuke:
18
6
25 četvrtak, 20 april 2017 12:38
oken
@ Ljubodrag

Nekima i nije potrebno platiti, takvi su po prirodi, vaspitanju ili nemaju šta iѕgubiti. Mnogi ljudi boluju od glasina, proverenih ali tendencioѕno prikaѕanih informacia, laži, predrasuda i predubeđelja(indukovanih ili vaspitanih), koja mogu biti čak i finansirana. U svakom slučaju niste dovoljno široko obuhvatili pojavu. Ne morate čak biti u krivu u mnogim slučajevima, u tome je poenta.
Preporuke:
4
2
26 četvrtak, 20 april 2017 14:28
Dui
Možda je Jankoviću bolje da nastupa s nestranačke platforme jer je medijski monopol naprednjaka uspio da ozloglasi petooktobarske stranke kao izdajničke.kako i njihova autokracije kopni logično se postavlja pitanje nove alternative.Srbija je specifična demokracija jer za razliku od zapadnih država,Hrvatske ili Makedonije gdje se u dvostranačkom sustavu izmjenjuju iste stranke i kada izgube izbore se nakon nekoliko godina oporave i preuzmu vlast,u Srbiji ona stranka koja izgubi vlast može se komotno smatrati potpuno marginaliziranim faktorom u budućnosti.Što je ostalo od sps-a poslije Miloševića,dss-a poslije koštunice,ds-a iza Tadića itd.Mogu služiti kao potporne stranke nekoj novoj jačoj. Možda su ovi protesti studenata pisanje neke nove povijesti u kojoj je put jednako važan kao i cilj,pa njihovo nesvrstavanje u stranaćke torove dogovorene demokracije pokazuje zdravu demokratsku stranu Srbije.
Zato Jankoviću najbolje je novo vino u nove mješine
Preporuke:
4
7
27 četvrtak, 20 april 2017 14:41
penzioner Cviko
@Vladan Nenadić,
Ako mislite da je diploma dokaz o nečijoj vrednosti, varate se. Niko normalan nema potrebe da se sprda sa visokim obrazovanjem odnosno diplomama. To su umesto nas uradili vrli profesori koji su iz razno raznih razloga "studentima" pisali u indeks visoke ocene koje oni ni po kom zdravom osnovu ne zaslužuju. Zato diploma nije više merilo nečije vrednosti. Sada moramo vrednovati rezultat rada njihovih vlasnika. I ono osnovno, njihova diploma nikom od nas nije obaveza u bilo kom smislu, već njima u svakom smislu.
Preporuke:
7
3
28 četvrtak, 20 april 2017 15:10
Spiridon
@ Vladan Nenadić

Ono hevi za Obradovića znači da ta priča koju Boško priča prosto nije za svakoga, da je previše u oblacima a premalo na planeti zemlji, gde ljude zanimaju neke sasvim obične i ljudske stvari, da imaju normalnu državu, normalan posao i da ne krpe kraj s krajem svakog meseca u stalnom strahu da će samo biti gore. Što se tiče Popovića, meni lično je rebus kako je i tih 1% namakao a kamoli da se pitam zašto deset mojih poznanika nije glasalo za njega. Zašto nisu ostali kući umesto da su glasali za Belog?! Zato što se onda njihovo razočarenje celim ovim partijsko političkim cirkusom ne bi videlo a ovako se vidi i to iz aviona.
Takođe Beli nije cirkuzant, već ogledalo celog ove političke cirkusijade u zemlji fizički i mentalno ozračenoj tako da onaj ko nije poludeo za sve ove godine ludila, sigurno nije normalan. Kako ne možete da shvatite da je Beli svakim svojim potezom samo pokazao koliko je ceo politički sistem najgora moguća prevara sa lošim glumcima u glavnim ulogama...
Preporuke:
9
6
29 četvrtak, 20 april 2017 15:15
negi
@ Spiridon.... Ima jedna scena u filmu "Maratonci trče počasni krug" gde potomci čitaju Pantelijin testament gde im Pantelija kaže:" Voleo bih da ste deca mog najvećeg neprijatelja".Otprilike nešto slično je i sa Srbima. Nijedan naš neprijatelj ne može toliko loše da izabere za nas kao što to možemo mi sami. Mislim da su to ukapirali svi u svetu i više ne donose nepovoljne odluke po nas već su pustili nas same da nepogrešivo biramo sami.
Preporuke:
13
4
30 četvrtak, 20 april 2017 15:44
Boba
Nekoliko zapažanja
"Bez obzira na konačan ishod protesta, veliki rezultat jeste razbijanje uvrežene mantre o apsolutnoj pasivizacijii nezainteresovanosti mlađih generacija za politička i društvena pitanja. Oni su u isto vreme pokazali da je njihova ideja vodilja sadržana u prirodnom pravu na pobunu, kao i u borbi protiv diktature i uvođenja apsolutističkog oblika vladavine, što se sada utvrđuje kao dominantan politički obrazac."
Tačno i ohrabruje ali pasivnost velikog broja ostalih nažalost pokazuje da je veoma teško samo omladini da donese promene u demografski uništenom gerijatrijskom društvu sa velikim odlivom najpametnije omladine. Sve dok omladina ne pokrene svoje "starce" po principu "bez starca nema udarca" biće to samo pokazna vežba po ugledu na zapadne kvazidemokratije koje izigravaju legitimitet dok u pozadini kao i kod nas vlada najcrnja oligarhijska diktatura novčanih monopola.
Preporuke:
10
4
31 četvrtak, 20 april 2017 15:45
Boba
"Ovi protesti nisu deo klasično shvaćene pre svega patrijske politike, već su okrenuti odbrani osnovnih demokratskih i republikanskih vrednosti i razbijanju uspostavljenog medijskog monopola (što je glavna poluga u uspostavljanju autoritarnog režima). Ističe se nepoverenje u zatvoreni oligarhijski partijski način vođenja politike, koji i dalje preovlađuje u našem političkom životu."
Daleko više demokratije je bilo u kraljevskoj Srbiji nego što je ikada imala posle toga a najmanje je imala u bilo kom obliku lažne 'republikanske' vladavine, počevši od Tita pa do njegovih današnjih udbaških loših kopija.
Izlaz je vratiti se svojoj suštini - parlamentarnoj monarhiji u kojoj je vlast u skupštini narodnih poslanika izabranih direktnim glasanjem za ljude a ne za stranke koje treba samo da budu labavi politički okvir a ne diktatura u šta su se u lažnoj republici pretvorile. Značaj ustavne monarhije nije u vlasti koju vrši već u sprečavanju zloupotreba vlasti od strane republikanskih diktatora kao Vučić
Preporuke:
7
4
32 četvrtak, 20 april 2017 15:46
Boba
"Niko ne može dovesti u pitanje značaj i svrhovitost političkih stranaka upolitičkim procesima, ali sadašnji opozicioni lideri više ne mogu da budu garant promena i jedino im preostaje da se povuku kako bi sačuvali barem deo izgubljenog dostojanstva."

Nažalost pogrešno jer implicira da je jedini problem u ljudima i da će doći do poboljšanja kad se stranački lideri promene. Neće i ne može u sistemu koji neguje poltronstvo, uzdizanje mediokriteta i stranački monopol koji nužno na sve pozicije dovodi najgore.
Nema dobrih kadrovskih rešenja u naopakom sistemu i nema uopšte nikakvih rešenja.
Jedino rešenje je vratiti se nacionalnoj koncepciji demokratije kako su je naši preci shvatali još od Prvog srpskog ustanka - vlast proističe iz narodne skupštine koja bira vlast a ne obrnuto kao što je danas.
Zato omladino izdrži i menjaj ne samo ljude nego truli sistem.
Preporuke:
7
4
33 četvrtak, 20 april 2017 16:01
Boba
" cccc
Poitička koalcija koja ima 57 ili 58 % izborne podrške naroda je legitimna, legitimet joj je dao narod."

Prvo nije "narod" manje od četvrtine biračkog tela što je efektiovno broj onih koji su glasali za svoju propast ako računamo one koji nisu izašli, mrtve koji "glasaju" redovno za udbaški režim i pokradene glasove koje udbaši redovno kradu.

Drugo i Hitler je imao 98% pa ga tož nije napravilo "legitimnim" kao što Vučića nikakvo glasanje ne može oprati i napraviti "legitimnim" njegovo kršenje ustava i zakona Srbije, njegova uzurpacija vlasti na svim nivoima, njegova diktatura u medijima i kriminalni dilovi ispod žita sa stranim i domaćikm pljačkašima Srbije.

Kada se jednoga dana budu delile kazne ne treba samo diktator da odgovara nego i ovce koje su ga slepo sledile. Zato pamet u glavu i gledajte se malo u ogledalo nazadnjački botovi, možda vam nešto i dođe iz pozadine u prazne glave.
Preporuke:
9
4
34 četvrtak, 20 april 2017 16:18
Brkić Njegovan
Odličan analitički esej gospodina Vučinića. Već je u prvoj rečenici iskazao poentu, kasnije je dokazavši daljom razradom teza. Treba sada biti praktičan, gvožđe se kuje dok je vruće, pa primeniti tzv. Islandski model direktne demokratije. U prvoj fazi, pošto Island i Crna Gora imaju tu negde približan broj stanovnika, prvo Islandski model primeniti u Crnoj Gori, pa kada se tamo primi, posle prve petoljetke to samo prebaciti i u Srbiju. Kopi – pejst. Odmah, momentalno, u Crnu Goru na nekoliko godina poslati naše eminentne emisare i zagovornike Direktne demokratije, gospodu (ili drugove, to je isto): Branka Dragaša, Borisa Malagurskog, Jova Bakića da prionu na posao. Naređenje – izvršenje.
Preporuke:
6
3
35 četvrtak, 20 april 2017 18:07
Spiridon
@ negi

Kada smo već kod istog opusa, kada je napravljen film Balkanski špijun urnebesni lik Ilije Čvorovića je nama tada delovao potpuno fantazmagorično, gotovo pa nestvarno a danas trideset godina posle su takvi ništa nije slučajno likovi svakodnevna pojava na koju više niko i ne obraća pažnju. U prevodu, mi i ako se menjamo kao narod to može da bude samo na gore, nikada na bolje jer kao da imamo neko šesto čulo kojim kao nacija eliminišemo sve ono što iole valja da bi sav onaj korov mogao na miru da raste na sve strane. Vučić je tako sasvim logična posledica i najbolje ogledalo ponora u koji nismo slučajno upali, već smo potpuno svesno kopali svim silama i rukama i nogama da bi došli na baš takvo dno...
Preporuke:
5
6
36 četvrtak, 20 april 2017 18:15
Spiridon
@ oken

Izvinjavam se ali kada odlično primećujete da:

Mnogi ljudi boluju od glasina, proverenih ali tendenciozno prikazanih informacia, laži, predrasuda i predubeđenja (indukovanih ili vaspitanih), koja mogu biti čak i finansirana

Da li tu računate sve one koji po zemlji Srbiji dan i noć razotkrivaju zavere i za koje šta god da se desi nije slučajno, odnosno uvek ima neko ko to iza kulisa vodi ili finansira. Pošto kada pročitam tu vašu rečenicu ona kao da je stvorena da opiše upravo takve a nikako one koji iz ovih ili onih pobuda idu na demonstracije protiv ovakve vlasti...
Preporuke:
4
7
37 četvrtak, 20 april 2017 19:19
voja
Neko je rekao da se zlo desava zato sto losi ljudi saradjuju medjusobno a dobri ne. Za poslednjih 25 godina SPS i SRS/SNS su uvek saradjivali, retko su se medjusobno napadali. A u opoziciji, te SPO napada DS, te DS napada SPO, te LDP napad sve, a svi zajedno napadaju DSS. Setite se kako je posle dugih demonstracija 1996-97 Zoran Djindjic na kratko postao gradonacelnik Beograda, da bi ubrzo SPO dosao u sukob sa DS i zajedno sa SPS i SRS smenio Djindjica. Setite se koliko je od svih bio pljuvan DSS mada je njihova vlada bila i ekonomski uspesnija i tolerantnija prema medijima od bilo koje druge vlade.
Preporuke:
10
4
38 petak, 21 april 2017 09:26
mnogo crnog bez imalo belog
Najveća greška bi bilo očekivanje da se oko Saše Jankovića ponovookuplja tzv.građanska i intelektualna elita, a da pokret oko njega može imati ljude kao što je to bilo u vreme formiranja Demokratske stranke.

Ja baš tu grešku očekujem iskreno. Evo vidim da ovih dana i Pajtić politički vaskrsava. Jeste da je dao ostavku na poslaničku funkciju, ali stalno je prisutan u javnosti, on je kao Gulen ha,ha, mozako operacije.Ta neiskrenost, i stalan pokušaj da se narod izigra raznim "kombinacijama" što vlasti što opozicije, doprinela je ovakvoj apatiji iz koje su nas digli samo spontano organizovani protesti studenata, kao što je to već do sada više puta viđeno.
Jednim delom je režim doprineo, a drugim delo sama opozicija deljenje u hiljadu frakcija...niko nikog ne poštuje, nema političke kulture, poverenja u ljude. Normalan čovek se pita šta meni sve to treba i gleda da se snađe da preživi, a ako se i ovi protesti završe bez uspeha, možemo očekivati samo novu seobu građana i priliv migranata.
Preporuke:
4
0
39 petak, 21 april 2017 10:20
Seljak Bezemljaš
Glasao sam za Vuka Jeremića.
Iako što se mene tiče gajim hladan prezir prema većem delu "opozicije".I veselu ravnodušnost prema manjem delu.
Po mom sudu većina naroda je nešto stroža.Pored prezira gaji i mržnju.
Deo tog prezira nesumnjivo dolazi i iz ljigave "podrške" mladima, studentima....... ali da ne dužim.

Gospodin Miroslav Svirčević je 2010 na NSPMu objavio prikaz knjige SPIDIJEVA FILOZOFIJA Gordina Lakasa (Dragan D.Lakićević)citiram deo:
nastavak
Preporuke:
5
3
40 petak, 21 april 2017 10:25
Seljak Bezemljaš
nastavak
" Od nekadašnjih pristalica ideologije SKJ, šefova kabineta komunista svih fela, promotera sabranih dela Toda Kurtovića, direktora marksističkih centara, urednika „Radničkog samoupravljanja“, kolumnista crvene „Borbe“, dopisnika TANJUG-a, učesnika šezdesetosmaških demonstracija, službenika i oficira JNA, te nepokolebljivih boraca za „socijalizam sa ljudskim likom“ – nastali su borci za ljudska prava, demokrate i humanisti, vatreni obožavaoci politike evro-atlantskih integracija i promoteri (propalog) neoliberalizma. Dobro ušuškani i zaštićeni ovi „trockisti“ su danas zaposeli ključne političke i kulturne institucije u Srbiji, s tim što vode glavnu reč i u nevladinom sektoru, izdašno snabdeveni novcem američkih i zapadnoevropskih poreskih obveznika."

Pored pokvarenih ima i zbunjenih.Videti OD DISIDENTSKOG MARKSISTE DO REVOLUCIONARNOG DEMOKRATE Svetozara Stojanovića.
Preporuke:
13
1
41 petak, 21 april 2017 10:45
diogenova kućica
Najveće greška "opozicije" je što je pristala na izbore unapred osuđena na propast. Da li je to slučajno? Čemu uopšte pisati više o tome, kad je sve izgubilo smisao, to i vrapci na grani vide?
Svi su liderčići opozicije gledali da se ugrade u 1% keš sigurice, osim onih kojima su Kinezi i pitaj boga ko sve dali pare za uzaludnu kampanju. Žali Bože koliko je dece naše bez roditelja moglo biti stimpendirano od sedam miliona eura koliko je samo jedan kandidat potrošio u uzaludnoj kampanji.
Avaj, naši političari su dragi gospodine Vučinić politički idioti ko što reče Branko Dragaš. Ne mogu studenti da promene ništa, jer su oni svi mnogo jaki i svi rade za istu stvar. Ja sve verujem u to da su oni svi do jednog lutke, agenti, nazovite iz kako želite.
Jedino što mogu studenti je da pokupe igračke i pobegnu iz proklete avlije u šta smo se pretvorili, a imamo i našeg "Redžu" samo još da počne da apsi i bije.
Jer posle ovog može doći samo do diktature proleterijata. Na istoku ništa dobro.
Preporuke:
4
1
42 petak, 21 april 2017 11:39
@ Seljak Bezemljaš
Jašta, Evropa kolevka komunizma.
Preporuke:
1
2
43 petak, 21 april 2017 11:49
Milica Gombosev-MiticNe bih
Ne bih sto se kritike opozicije tice sve strpala u usti kos.Dveri su ponudile u vise navrata ujedinjenje i zajednicki nastup i niko nije na to pristao (sujeta)!Opste povlacebnje svih opozicionih kandidata, u postojecem diktatorskom sistemu ne bi nista vredelo,ako sistem u stilu - drzava to sam ja(Luj XIV) - ostane isti. Studenti su u pravu- Vuciceva, u svakom pogledu, kriminalna vladavina mora biti naceta tj. razorena. Prnimedba da je B.Obradovic "hevi" nije tacna i to moze da kaze samo onaj ko ne cita i ne slusa SVE ONO sto Bosko i njegovi saradnici saopstavaju.
Preporuke:
4
6
44 petak, 21 april 2017 12:14
mržnja svuda oko nas
Velika je mržnja između evropejaca i antievropejaca, i sve je na traške okrenuto. Nema nama pomoći i mira nigde, dok se ne zagledamo u sebe. Balast prošlosti nas izjeda, ali mi vidimo samo trun u oku brata!
Preporuke:
4
0
45 petak, 21 april 2017 12:27
@diogenova kućica
Najveće greška "opozicije" je što je pristala na izbore unapred osuđena na propast. Da li je to slučajno? Čemu uopšte pisati više o tome, kad je sve izgubilo smisao, to i vrapci na grani vide?


Konačno da neko "ubode u sridu". Da je neko pravio frku i dizao dževu pe izbora, da su malo bar medijski uslovi bili malo uravnoteženiji,
kažem da su tada organizovani protesti protiv neregularnih uslova,
možda bi se narod probudio.

Ovako, imbecilne_degenske_kretenske optužbe RIKu gde nije reč o hiljadu glasova nego je razlika "drastićna" samo prave gađenje kod naroda.

Zamislite da vas neko pozove na boks meč, veže vam i noge i ruke, a vi pristanete. I kada poljubite pod, zakmečite: Nije me nokautirao! A brojite zvezde.
AV jeste debelo nokautirao sve one koji su mu izašli na neravnopravan megdan.
Prema tome, njegova pobeda je sasvim legalna, gotovo da je i legitimna, ali su uslovi pre meča bili totalna suprotnost.
Preporuke:
4
1
46 petak, 21 april 2017 12:31
@Voja
Neko je rekao da se zlo desava zato sto losi ljudi saradjuju medjusobno a dobri ne. Za poslednjih 25 godina SPS i SRS/SNS su uvek saradjivali, retko su se medjusobno napadali. A u opoziciji, te SPO napada DS, te DS napada SPO, te LDP napad sve, a svi zajedno napadaju DSS


Znači, LDP, SPO i DS su stranke dobrih ljudi.
Vojo, umesto što ovde lupaš, prijavi se za komičara, jer si već sada rekao najcrnuhumorniju stvar za ovu godinu. Takmičenje završeno.
Pobednik proglašen: Diskutant Voja, samo je pitanje kojoj stranci dobrih ljudi pripada.
Preporuke:
3
3
47 petak, 21 april 2017 13:34
@ spiridon
Odlična zapažanja i za Obradovića i za Belog i za naše malograđane.
Preporuke:
2
3
48 petak, 21 april 2017 13:46
@ mržnja svuda oko nas
Ni u jednoj uniji nama dobro biti ne može dok se ne naučimo pameti, radu i moralu.
Preporuke:
3
2
49 petak, 21 april 2017 17:19
da se Vlasi ne dosete
Pa ove "spontane" demonstracije su bile neminovne, jer posle ovakvog nepromišljenog pristanka na izbore i fijaska na izborima ni Sava ni Dunav naše lidere ne bi mogli oprati, pa što ne reći da su oteti kako kaže Janković i izvesti narod na ulicu.
A kome su oteti? Koliko misli da bi objektivno osvojio glasova da nisu oteti? Čisto sumnjam da bi bilo dovoljno za drugi krug.
Ali loša procena bila, angažovali su Belog da bi pripomogao većoj izlaznosti, e sada kad nije uspelo to što su smislili, Beli je kriv.
Omladino izađi na ulice, da se Vlasi ne dosete da smo se z. i da nismo na vreme mislili. Ne možemo mi nikad biti odgovorni ni za naše propuste sve dok postoji Vučić.
Znamo mi vas...ali nema veze i vučić sit i opozicija na broju. Idemo dalje...
Samo narod pase...kao i uvek.
Preporuke:
3
3
50 petak, 21 april 2017 20:24
DejanL.
Beli je kriv za sve.
Preporuke:
2
3
51 subota, 22 april 2017 10:31
Kad je reč o sunovratu opozicije
Kako se niko nije setio genijalnog poteza Kampbelovog deliveri junita u vreme parl.izbora: RIK je proglasio da su Dveri-DSS "kratke" za samo 1 glas.
Odmah se digla uzbuna, hajde da ponovo proveravamo i ponovo glasamo.
I,pred ponovno glasanje,Čeda,Pajtić,Čanak, Saša R. zdušno zovu glasače da glasaju za Dveri_DSS, a Sanda i Boško plaču na Čedinom ramenu.
Koji pad!Zauvek su i Sanda i Boško pali na dno svih dna. Zaklali su vola zbog kile mesa. Dobili su sada mandate, plate, ručak za 100 dinara, i šta onda? Nikada više na nekim izborima neće proći u Skupštinu, osim ako se budu šlepali uz LDP, DS, SPO, DOJEB itd, pa dobiju malo mrvica. Nikad više ni imbecil neće verovati da su oni neka patriotska struja.
Da su ostali dostojanstveni umesto lakomi,bili bi žrtva AV i na sledećim izborima bi ih narod nagradio glasovima.
Ovako, pokazali svoju alavost, bedastoću.
Osim što si lakomi, totalno su zatucani, nisu čuli za izreku "Čuvaj se Danajaca..."
Preporuke:
6
7
52 subota, 22 april 2017 16:26
Seljak Bezemljaš
Dopuna na citat iz prikaza SPIDIJEVE FILOZOFIJE. Nije teškoća u tome što su bili sekretari, ili simpatizeri ili ni to.
Teškoće dolaze iz lošeg kvaliteta.

Kao primer.
Ambasadori su (u kraljevini)bili:
Andrić,Dučić, Rakić...
A sada:
Basara,Vida,Vesna....
Mi nemamo boljih.Pravili smo ovakve.

Zašto nisam za Vučića a prezirem ili sam ravnodušan prema opoziciji?

Opozicija sem priče o krađi i opštih fraza nema ništa.Drvi o nekakvom građanskom društvu.Otkud to nama.O demokratiji, institucijama bla bla.
Demokratija ide iz katastra ali da skratim.
Može li neko da se obrati bar ovim koji ne dobijaju zaradu i da im kaže da će 14 dana po kašnjenju dobiti platni nalog koji će država naplatiti od vlasnika.
Ili da neće više moći da se kupuju i izdržavaju privatni automobili na račun firme.I da će se to smatrati utajom poreza i falsifikatom prihoda.....
ITD..može do sutra.
Nema leba od "Ne lažite mi babu"Babu laže i student.A ono "Neću da budem jeftina radna snaga" je posebno blesavo.
Preporuke:
6
3
53 subota, 22 april 2017 17:42
@Seljak Bezemljaš
A da malo gledaš svoja posla i to šta si ti sve naplatio od države od nekretnina?!
Preporuke:
2
0
54 subota, 22 april 2017 18:12
Buca
Demokratija ide iz katastra, a ne iz fonda društvenih stanova - jedan za dedu, jedan za tatu, jedan za mene, jedan za ljubu. E sad kada je to vreme prošlo i kada je jednog Broza zamenio drugi kome se dodvorili dovoljno dobro nismo, sad su nam krivi oni koji ni od jednog Broza ništa dobili nisu.
Preporuke:
3
0
55 subota, 22 april 2017 19:19
Kad je reč o sunovratu opozicije
Molio bih minusaše da napišu gde sam to pogrešio? Da li treba da slavim Sandu i Boška dok šuruju sa LDP; DS; DOJEB i sličnima?
patriotska opcija podrazumeva bar minimum
principa
časti
poštenja
karaktera

sve ono čega u LDP, DS, DOJEB, LSV SNS nema ni u fronclama.
Preporuke:
3
2
56 subota, 22 april 2017 19:53
@kada je reč o sunovratu opozicije
Tvoj problem je što ne vidiš sebe, što su ti neprijatelji svi koji ne misle u dlaku kao ti, što iz sivog okovratnika ne možeš ni levo ni desno da širiš vidike jer je svuda zid koga si sam sebi postavio, što sebe precenjuješ, a sve ostale potcenjuješ.
Tvoja razmišljanja su rasističkam, politički fundamentalistička.
Većina ljudi sebe ne vidi u toj priči koju ti furaš, a koju po svaku cenu pokušavaš da nametneš drugima kao ideal.
Preporuke:
1
2
57 subota, 22 april 2017 19:54
Seljak Bezemljaš
subota, 22 april 2017 17:42 @Seljak Bezemljaš
Ne verujem da ću uspeti, ali pokušaću da vam objasnim.

Butan, Etan, Metan, Propan i druge afričke zemlje imaju parlamentarni sistem.Preslikan engleski.
Ali nešto ne ide.
Osnova demokratije je privatna imovina.Otud ono katastar.Demokratske ustanove su građene da zaštite privatnu imovinu.Kao što znate ovde je više od 70 godina revolucionarno i predrevolucionarno stanje.
Pa sami zaključite kako stvari sa demokratijom stoje.Drugi kako bi se sada popularno reklo stub je građansko društvo.Tek tu falimo, ali ne bih trošio reči.
Preporuke:
2
3
58 subota, 22 april 2017 19:55
Seljak Bezemljaš
subota, 22 april 2017 17:42 @Seljak Bezemljaš

Ne verujem da ću uspeti, ali pokušaću da vam objasnim.

Butan, Etan, Metan, Propan i druge afričke zemlje imaju parlamentarni sistem.Preslikan engleski.
Ali nešto ne ide.
Osnova demokratije je privatna imovina.Otud ono katastar.Demokratske ustanove su građene da zaštite privatnu imovinu.Kao što znate ovde je više od 70 godina revolucionarno i predrevolucionarno stanje.
Pa sami zaključite kako stvari sa demokratijom stoje.Drugi kako bi se sada popularno reklo stub je građansko društvo.Tek tu falimo, ali ne bih trošio reči.
Preporuke:
4
4
59 nedelja, 23 april 2017 03:52
Gordana
Slazem se da je opozicija apsolutno nemocna, slaba, bedna,... Imamu vidu i da je mediski blokirana, ali opet ... Nevidim da bi ostavke opozicionih lidera ista popravile situaciju.
Protesti posle izbora su. po mom misljenju , proizvod energije i hrabrosti Belog Preletacevica i momaka oko njega. Oni su jedini koji su pokrenuli ucmalu masu i pokazali da je MOGUCE ORGANIZOVATI SE I BORITI!
Strasno je sto njihov rezultat uzurpiraju i prisvajaju ljudi iz okruzenja cmiljavog Sase Jankovica sa programom koji mu je , verovatno, pisala Natsa Kandic i Sonja Biserko. Ono sto on iznosi pred ljude su prazne floskule i lepe zelje , a sustinu svog plana i programa , katasrofalnog za Srbiju, niko i nigde ne pominje.
SAMO PITAM; VERUJETE LI DA CE SRBIJA UCI U EU ILI BILO KOJU CIVILIZOVANU ORGANIZACIJU , KAO ZVANICNO PRIZNATA TVOREVINA G E N O C I D N O G NARODA JEDINOG U ISTORIJI COVECANSTVA????
SMESNO!!!!!!JDANO!!!!! TUZNO!!!!!
Preporuke:
3
1
60 nedelja, 23 april 2017 15:00
@@kada je reč o sunovratu opozicije
Tvoj problem je što ne vidiš sebe

Ja nisam pisao o gledanju sebe nego o nenormalnoj sprezi stranaka koje su navodno sasvim suprotnih političkih ideja.
što su ti neprijatelji svi koji ne misle u dlaku kao ti

Jesam li negde pominjao neprijatelje? Nisam.Samo sam pominjao stranke sa kojima se ne bi petljao niko ko hoće da ga smatramo ozbiljnom nacionalnom strankom
ne možeš ni levo ni desno da širiš vidike

Ja pričam nešto argumentovano a ti glumiš psihologa i radiš moj profil, bolje uradi svoj, kao i profil političara koji šuruju sa DS, LDP, LSV
Tvoja razmišljanja su rasistička, politički fundamentalistička

Koji sti gi genije? zar su Saša J, Pajtić, Saša R druga rasa? I kakve veze imaju rase...
pokušavaš da nametneš drugima kao ideal

? Koji ideal namećem, samo izvodim logičke konkluzije iz datih premisa, samo što ti žut pa nemaš pojma.
Preporuke:
4
2
61 ponedeljak, 24 april 2017 15:14
@@kada je reč o sunovratu opozicije
Šta misliš da je ovaj diskutant jedini koji misli tako? Mnogo simpatizera Dveri je razočarano.Zamisli koliko je nezaposlenih,školovanaih i čestitih ljudi koji se muče jer neće da se učlane u neku stranku. A ovi iz DSS-Dveri nisu nezaposleni i ne muče se nego su lakomi.
Ako živih u BG video si mnogo grafita "Dveri-ustaše". Ne slažem se sa njima,a ispisani su zbog susreta Dveraša sa Petnerom,čiji je deda bio ustaša.
Međutim, ko god mu je bio deda,Petner vrlo razborito priča.
Petner je protiv NATO - DS,LDP,LSVDOJEB - za NATO
Petner je protiv Bridela: DS,LDP,LSV DOJEB - za Brisel.
Petner je protiv Soroša - DS,LDP,LSV DOJEB - Soroševe maironete.
Petner nikad ne bi potpisao onaj sramni ugovor sa USA vojskom, koju su podržali i SNS i LDP i DS.

Kamo sreće da u našoj Skupštini ima bar stotinak tako pametnih poslanika kao Ivan P.
I sad,neki ne mogu da oproste susret sa njim,pa kako će oprostiti šurvoanje sa izrazito aintisprskim strankama poput LDP, DS, LSV, DOJEB?
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner